Begrotingsbehandeling 8 november 2012

09 november 2012

Het was uiteindelijk toch niet echt spannend bij de afgelopen raadsvergadering van 8 november, waar, naast de begroting, ook de bezuinigingsvoorstellen uit Alle Hens aan Dek ( AHAD) 3 aan de orde kwamen. Binnen de coalitie was de OZB verhoging, ondanks verzet van de VVD ( die immers als verkieizngsbelofte had: geen OZB verhogingen !) gewoon afgesproken en afgetimmerd, dus moest de VVD zich daar voor de zoveelste keer op rij bij neer leggen.

De motie van treurnis tegen de wethouder Cultuur haalde het , zoals verwacht, niet. Maar zoveel partijen waren uitermate kritisch over haar optreden, dat ze niet anders kon dan het boetekleed aantrekken en toegeven dat er fouten gemaakt zijn. Dan is zo’n tik op de vingers dus terecht. En ondanks dat we geen motie hebben ingediend over het behoud van schoolzwemmen, konden we de wethouder overtuigen dat hij actief met scholen en ouders in gesprek moest gaan omdat er naar ons inzicht kansen liggen om het zo in te richten dat er bezuinigingen mogelijk zijn met behoud van het schoolzwemmen. Daarbij kan het ook voor scholen makkelijker gemaakt worden. Een mooi resultaat, dat we bereikt hebben door de afgelopen weken met scholen, het zwembad en vooral ook ouders in gesprek te gaan en hun mening te peilen. Of het nu lukt, zal afgewacht moeten worden: nu zijn zij aan zet. Verder bracht de vergadering ons nog meer winst: maar liefst 3 moties, die we hadden ingediend, werden aangenomen.

U kunt de moties en het betoog hiet lezen.

Begrotingsbehandeling 8 november 2012132,0 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Begrotingsbehandeling 8 november 2012'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.