Perspectiefnota 2012

07 juli 2012

Na een intensieve periode van bezig zijn met de vormgeving van de plannen om te bezuinigen, was het afgelopen donderdag de laatste raadsvergadering. In deze vergadering behandelden we naast de financiële stukken over 2011 ook en vooral de Perspectiefnota. Hierin worden de lijnen naar de begroting van november 2012 uitgezet: welke bezuinigingen wel en welke niet. En welke bedragen koppelen we daaraan als taakstellingen.

Alhoewel we in het voortraject in meerderheid beseften, dat ingrijpende veranderingen nodig zijn, bleek nu, dat het toch lastig is om slecht nieuws te brengen.

De meerderheid in de raad wilde naast op zich stevige ingrepen, toch geen echte keuzes maken. Voorlopig wordt weer ingezet op behoud van alle voorzieningen (dus het theater, de bib, TOON én de zorg), maar dat betekent dan wel, dat we een hogere OZB moeten gaan opleggen.

Onze fractie wil dat juist niet : eerst je eigen uitgaven op orde, zodat nog meer verliezen opgevangen kunnen worden, alleen in het uiterste geval een beroep doen op de ruimte die nog in de OZB zit. Hieronder leest u onze bijdrage…..

Perspectiefnota 2012128,7 kBapplication/pdfdownload