Principebesluit speelautomatenhal

25 april 2012

De raadsvergadering van 19 april stond vooral in het teken van de discussie over het principebesluit een speelautomatenhal in Gorinchem toe te staan. Helaas is dit inderdaad besloten en hebben al onze argumenten de twijfelaars ( o.a bij het CDA) niet kunnen overhalen om tegen te stemmen. Onze conclusie: ondanks het besef van de risico’s op gokverslaafden, met alle ellende die dat met zich mee brengt, kiest de raad voor de banen die dit zou moeten gaan opleveren.

De eerste hindernis op weg naar een groot hotel met zgn leisuremogelijkheden ( lees gokhal) is hiermee genomen, maar als het aan het college ligt, wordt er een flinke vaart achter gezet en kan in september al bekend zijn aan wie de vergunning wordt verleent.

U kunt onze bijdrage in de onderstaande documenten lezen.

Kaderstelling voor de Lingewijk
Verder werd er in deze vergadering gesproken over kaderstelling voor de Lingewijk, eigenlijk het formeel maken van de afspraken die tussen Poort 6 en de bewonerscommissie gemaakt zijn.

Een ander onderwerp was het raadsbeleidskader Verbonden Partijen: dit zijn o.a de gemeenschappelijke regelingen, zoals de RSD en Waardlanden, waarin we als gezamenlijke AV gemeenten optrekken.  Op het eerste gezicht misschien niet zo interessant voor de gemiddelde burger, maar voor de raadsleden belangrijk in verband met de betere mogelijkheden om de controlerende taak van de raad te vervullen.

Ook het manifest “Open,voor elkaar”werd besproken. Dit bevat de regiovisie tot 2030, het resultaat van gedachten uitwisseling tussen raden, colleges, bedrijfsleven en maatschappelijk middenveld in de AV regio over trends en toekomstvisie voor onze regio.

Alle bijdragen die wij daarover geleverd hebben, kunt u hieronder lezen.

Manifest-Open_voor_elkaar400,2 kBapplication/pdfdownload
Raadsbijdrage Bestemmingsplan Lingewijk Zuid 042012381,6 kBapplication/pdfdownload
Raadsbijdrage Verbonden Partijen april 2012398,2 kBapplication/pdfdownload
Speelautomatenhal nieuwe stijl457,5 kBapplication/pdfdownload