De ChristenUnie-SGP denkt actief mee over cultuur in de stad

05 februari 2012

Samen met de directeuren van TOON en De Nieuwe Doelen heeft fractievoorzitter Marjo Molengraaf een avond voor alle raadsfracties georganiseerd. In de aanloop naar de bezuinigingen dit voorjaar leek het onze fractie goed om op dit onderwerp, waar veel geld omgaat, eens wat alternatieven aan te reiken.

Dit werd gedaan door hoogleraar podiumkunsten Cees Langeveld ( o.a ook directeur van het Bredase Chassé theater). Vragen als: ' hoe kunnen we functies goed combineren en cultureel ondernemerschap bevorderen', werden aan de orde gesteld.Voorbeelden van succesvolle combinaties ( theater en kunstencentrum, bibliotheek etc.),maar ook minder geslaagde projecten, passeerden de revue en al met al was het voor iedereen een leerzame avond. Als fractie hopen we natuurlijk dat dit de discussie straks over bezuinigingen een nieuwe wending kan geven. Niet steeds achter de feiten aan lopen en geld in onderhoud van oude en niet erg geschikte panden blijven stoppen bijvoorbeeld. Veel meer zal gekeken moeten worden naar nieuwe kansen, als organisaties zoals bijvoorbeeld TOON, De Nieuwe Doelen en wellicht ook de bibliotheek samen kunnen gaan werken. Bezuinigen door slim te investeren, dat lijkt ons een goed idee.

Lees meer op de website van De Stad Gorinchem

Reacties op 'De ChristenUnie-SGP denkt actief mee over cultuur in de stad'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.