Gorinchemse op lijst ChristenUnie PS2023 en WS2023

Anne de Jong.jpg
Door Anne de Jong op 14 februari 2023 om 15:35

Gorinchemse op lijst ChristenUnie PS2023 en WS2023

Ze is bestuurslid van de ChristenUnie Gorinchem en momenteel nog fractievertegenwoordiger in de Staten van Zuid-Holland: Charlotte Scholtens-de Vries. Bij de komende verkiezingen vertegenwoordigt zij Gorinchem op de ChristenUnie-lijst voor de Provinciale Statenverkiezingen (#20) en is ook kandidaat op de lijst voor de verkiezingen van het Waterschap Rivierenland (#13). De verkiezingen voor het Waterschap Rivierenland vinden tegelijk met de provinciale verkiezingen plaats, op 15 maart 2023.

Ruimte voor elkaar
'Bij de ChristenUnie vinden we het belangrijk om ruimte te hebben voor elkaar. Je kunt het niet altijd eens zijn, maar je kunt wel met elkaar blijven zoeken naar oplossingen. Geef elkaar de ruimte om in zaken te verschillen. Soms kom je om andere redenen toch bij een bepaalde keuze uit.' zegt Charlotte Scholtens. 'In de afgelopen 4 jaar heb ik mogen leren en ervaren wat er in de provincie speelt en waartoe besloten wordt. De provincie staat voor veel vraagstukken. Zuid-Holland heeft de meeste inwoners en dus is behoud van groene ruimte heel belangrijk. Schone lucht, schoon water en het houden van een gezonde bodem is niet vanzelfsprekend. In de commissie Klimaat, Natuur en Milieu hebben we intensieve debatten gehad over hoe de balans gevonden moet worden tussen natuurbeheer en andere doelstellingen. De boer wil blijven boeren, bedrijven willen een nieuw bedrijventerrein, de energietransitie vraagt ook ruimte en een betaalbare woning vinden is ook belangrijk. Kortom; de uitdagingen zijn groot. Het is daarom belangrijk om te zorgen dat in de Provinciale Staten mensen zitten met een groot hart en gezond verstand. Ik heb vertrouwen in de kandidaten van de ChristenUnie, die met de vraagstukken de komende periode met dit programma aan de gang gaan'.

'Waarom ik ook op de lijst sta voor het Waterschap? Het Waterschap heeft een belangrijke taak op het gebied van klimaatverandering. Het thema water is veelzijdig. Naast de waterkwaliteit heb je ook te maken met de kwantiteit. Soms zijn er ineens hoosbuien en hebben we in de zomer juist te weinig water. In Nederland zijn we kampioen water afvoeren en we komen erachter dat dit niet de juiste keus is voor de ecologie en biodiversiteit. De ChristenUnie wil daarom dat de openbare ruimte in Nederland ruim vóór 2050 waterrobuust en klimaatbestending (duurzaam) is. Hier sta ik van harte achter en wil dit ook uitdragen'.

Verkiezingsprogramma Waterschap Rivierenland
Het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie Waterschap Rivierenland is hier te lezen. Kees Boender, oud-wethouder van buurgemeente Molenlanden, is lijsttrekker voor de ChristenUnie fractie in het Waterschap.

Labels: ,

Gorinchemse op lijst ChristenUnie PS2023

Bestuurslid van de ChristenUnie Gorinchem en momenteel nog fractievertegenwoordiger in de Staten van Zuid-Holland Charlotte Scholtens-de Vries vertegenwoordigt Gorinchem op de ChristenUnie-lijst voor de Provinciale Statenverkiezingen (#20) en is ook kandidaat op de lijst voor de verkiezingen van het Waterschap Rivierenland (#13). De verkiezingen voor het Waterschap Rivierenland vinden tegelijk met de provinciale verkiezingen plaats, op 15 maart 2023.

Ruimte voor elkaar
'Bij de ChristenUnie vinden we het belangrijk om ruimte te hebben voor elkaar. Je kunt het niet altijd eens zijn, maar je kunt wel met elkaar blijven zoeken naar oplossingen. Geef elkaar de ruimte om in zaken te verschillen. Soms kom je om andere redenen toch bij een bepaalde keuze uit.' zegt Charlotte Scholtens. 'In de afgelopen 4 jaar heb ik mogen leren en ervaren wat er in de provincie speelt en waartoe besloten wordt. De provincie staat voor veel uitdagingen. Zuid-Holland heeft de meeste inwoners en is behoud van groene ruimte heel belangrijk. Schone lucht, schoon water en het houden van een gezonde bodem is niet vanzelfsprekend. In de commissie Klimaat, Natuur en Milieu hebben we intensieve debatten gehad over hoe de balans gevonden moet worden tussen natuurbeheer en andere doelstellingen. De boer wil blijven boeren, bedrijven willen een nieuw bedrijventerrein, de energietransitie wiil ook ruimte en een betaalbare woning vinden is ook belangrijk. Kortom de uitdagingen zijn groot. Dus het is belangrijk om te zorgen dat ook in de Provinciale Staten mensen zitten met een groot hart en gezond verstand.Ik heb vertrouwen in de kandidaten van de ChristenUnie die met de vraagstukken de komende periode met dit programma aan de gang gaan'.

'Waarom ik ook op de lijst sta voor het Waterschap? Het Waterschap heeft een belangrijke taak op het gebied van klimaatverandering. Het thema water is veelzijdig. Naast de waterkwaliteit heb je ook te maken met de kwantiteit. Soms ineens hoosbuien en hebben we in de zomer juist te weinig water. In Nederland zijn we kampioen water afvoeren en we komen erachter dat dit niet de juiste keus is voor de ecologie en biodiversiteit. De ChristenUnie wil daarom dat de openbare ruimte in Nederland ruim vóór 2050 waterrobuust en klimaatbestending (duurzaam) is. Dit steun ik van harte en wil dit ook uitdragen'.

Verkiezingsprogramma Waterschap Rivierenland